Deze case heeft een bronzen Esprix gewonnen in de categorie ‘Small Budget’!

De vraag

Creëer de merkidentiteit voor de allereerste vrouwenautogarage van Nederland.

 

De oplossing

 

Traditionele autobedrijven richten zich op mannen. Gek eigenlijk, als je weet dat vrouwen een belangrijke rol spelen bij de aankoop van een auto. Maar vrouwen kopen anders dan mannen. Het merk maakt ze bijvoorbeeld niet zo veel uit: ze voelen veel meer voor handige functies en kleur. Ook durven ze minder goed vragen te stellen aan monteurs bij onderhoud en schadeherstel.

 

Wij bedachten: De Dames van Hurkmans. De meest vrouwvriendelijk garage. De plek waar vrouwen in gewone taal geadviseerd en geholpen worden. Een garage die aanvoelt als een vriendin die oprecht luistert zonder te oordelen. En visueel lijkt op een kledingboetiek. Waar wachten op een reparatie op een aangename manier verzacht wordt met bijvoorbeeld een manicurebehandeling.

De meest vrouwvriendelijk garage.

Het resultaat

 

We ontrafelden het merk-DNA in strategische sessies en legden het vervolgens vast. Ook analyseerden we de doelgroep en gingen we op zoek naar belangrijke inzichten. We bedachten de naam ‘De Dames van Hurkmans’ en gaven vorm aan de identiteit van het merk met bijbehorende huisstijl. Vanuit daar ontwikkelden we de website en andere communicatiemiddelen om het merk stevig in de markt te zetten.

 

Om te zorgen dat mensen over De Dames van Hurkmans gaan praten, jaagden we free publicity aan met diverse merkactivaties, zoals een opvallende guerrilla marketing actie.




Category creatie, strategie

Share

Gerelateerde cases

Overview