De vraag

 

Kosme Farme Didam, de partij achter Akolip, is de uitvinder van zinksulfaat. Aan ons de vraag om dit middel tegen lipblaasjes top of mind bij apothekersassistenten te krijgen, de merkbekendheid te vergroten en een positieve merkhouding te creëren.

 

De oplossing

 

We kiezen voor een oplossing die een glimlach op het gezicht van de doelgroep tovert en waar onderling over gepraat wordt. Door allerlei juridische richtlijnen in de medische branche mag Akolip niets gratis weggeven. Via gamification spreken we tóch jongere apothekersassistenten aan. Daarnaast verzamelen we zo ook waardevolle data die we in de toekomst in kunnen zetten voor salesgerichte e-mailacties.

Speel het ‘Dip Die Lip spel’ en versla je collega’s!

Het resultaat

 

Via een push-strategie verleiden we apothekersassistenten. “Speel het ‘Dip Die Lip spel’ en versla je collega’s!” De game zorgt voor fun en conversatie binnen de apotheek. Door banners op vakwebsites, direct mailings naar apotheken en advertorials in vakbladen prikkelen we de doelgroep om mee te spelen.


Category creatie, datagedreven marketing, strategie

Share

Gerelateerde cases

Overview