De vraag

Het 110-jarig bestaan van Maison Van den Boer. Traditiegetrouw wil de Koninklijke Van den Boer een receptenboek uitbrengen bij een jubileum. Maar wat te doen met de andere labels – Oseven en Food for Care – kunnen we die er ook bij betrekken? Zonder dat de eigen identiteit verloren gaat.

De oplossing

Een jubileumboek waarin 110 lievelingsgerechten van vrienden, familie en ambassadeurs van de Koninklijke Van den Boer Groep zijn gebundeld. De gerechten zijn ingedeeld binnen de labels van de Koninklijke Van den Boer Groep, te weten Maison van den Boer, Oseven en Food for Care.

In het kook-, kijk- en kennisboek ‘Huis van de Smaak’ komen 110 culinaire gerechten samen.

Het resultaat

Een waar kook- en kennisboek waarbij foodfotografie een nieuwe dimensie krijgt: de meest eenvoudige recepten worden vertaald naar culinaire kunstwerken, die vastgelegd zijn op de gevoelige plaat. De beeldtaal van de recepten is passend binnen elk label van de Koninklijke Van den Boer Groep. Bovendien is de vormgeving helemaal passend binnen de look & feel van elk label. Dat resulteert in het feit dat elke spread een prikkeling overbrengt naar de lezer.
De afwerking van het boek is uniek te noemen: elk label heeft zijn eigen omslag met foliedruk. Tijdens de boeklancering in gebouw B bij restaurant Bureau in Amsterdam werd het boek met veel lof ontvangen!

Category creatie

Share

Gerelateerde cases

Overview