De vraag

 

Onze paden kruisten met een aantal bierliefhebbende ondernemers. Over één ding waren we het eens: het kan ook anders. We sluiten aan als partner om op een andere manier samen te werken dan we tot nu gewend waren. De centrale vraag in onze samenwerking was: hoe kunnen we in een zo kort mogelijke tijd een nieuw craftbier creëren en in de markt zetten?

 

De oplossing

 

Tijdens de strategiefase gaven we betekenis aan die andere manier van samenwerken. Een actieve community onder de naam Brw/Art. Een samenwerking tussen ons, andere ondernemers, brouwers en creatievelingen. We trapten af met een New Talent Night: één nacht waarin talentvolle studenten de kans kregen om aan het craftbierconcept mee te bouwen.

Gebrouwen uit niets anders dan water, gerstemout, tarwemalt, suiker, (mozaiek)hop, gist en vooral veel passie.

Het resultaat

 

We reisden met de kern van het projectteam af naar Londen. Daar lopen ze voorop op het gebied van craftbier. Hier legden we de basis voor het allereerste limited edition bier van Brw/Art: #001 London Sunstroke. Het team ontwikkelde vervolgens gezamenlijk het bier, van de smaak en de verpakking tot het logo en de naam. Kortom: het is ons gelukt om binnen een korte tijd, via een andere manier van samenwerken een craftbier op de markt te zetten. Het bier is goed ontvangen en smaakt naar meer.



Category creatie, strategie

Share

Gerelateerde cases

Overview