• Case Sligro ZiN
De vraag


Introduceer ZiN Inspiratielab, een nieuw baanbrekend initiatief van Sligro, wat volledig is gericht op alle foodprofessionals in Nederland en België. Zorg daarbij dat de introductiecampagne naadloos aansluit op de merkstrategie van Sligro. Focus daarbij op foodprofessionals en leg de nadruk op inspiratie, kennisoverdracht, netwerken en nóg succesvoller ondernemen binnen de horeca.

De oplossing


Vanuit strategie hebben we de uitgangspunten bepaald en vastgelegd in een strategisch communicatieplan. We laden het ZiN Inspiratielab met bewijslast voor de kernwaarde ‘groots in inspireren’. Dit onderstreept de corporate pay-off ‘Groots in Genieten’. Het vertrekpunt van het idee was ‘what’s in it for the foodprofessional?’ We bedachten het haakje: ‘ZiN prikkelt foodprofessionals’.

Vanuit daar ontwikkelden we zintuigprikkelende en baanbrekende visuele communicatie binnen de foodgroothandelbranche! Alle zintuiglijke belevingen zijn meegenomen in het concept. Qua mediastrategie focussen we voornamelijk op online, in de vorm van een merkfilm en korte teasers. Overige touchpoints zijn: een film die getoond wordt in een 180º graden bioscoop in het inspiratielab, advertenties, advertorials, online bannering, abri’s, social media posts, signing en het openingsevent.

ZiN prikkelt foodprofessionals.

 

Het resultaat


Op 30 november 2016 heeft Hare Koninklijke Hoogheid Mathilde van België het ZiN Inspiratielab officieel geopend. De opening is groots uitgemeten in de media. De teasers op social media zijn voorafgaand aan het openingsevenement door tienduizenden mensen bekeken en gedeeld.

Category creatie, strategie

Share

Gerelateerde cases

Overview