De Rooi Pannen is een onderwijsinstelling met een extreme focus op praktijkgericht onderwijs. Het krachtige bewijs hiervoor ligt sterk verankerd in de unieke (praktijk)faciliteiten die de school haar leerlingen te bieden heeft. Zoals echte restaurants waar gasten komen eten. Een echt winkelcentrum waar consumenten kopen. Een echt hotel waar gasten verblijven. En er zijn nog talloze echte initiatieven in de praktijk waar De Rooi Pannen in participeert. Allemaal om de leerlingen echte praktijkervaring te laten opdoen. Daarmee is de overgang tussen school en praktijk flinterdun.

“Zo echt kan leren zijn”

Dit bracht ons terug naar de kern van het merk: praktijkgericht onderwijs. We bedachten de nieuwe merkbelofte: ‘Zo echt kan leren zijn’. Dit is de basis voor de complete restyling van de identiteit. Daarbij ontwikkelden we een campagne waarin we echte leerlingen en echte praktijkfaciliteiten centraal hebben gesteld. Een belangrijk onderdeel daarbij is de contentstrategie. We dachten vanuit de meest authentieke storytellinglaag die een school zich kan voorstellen: de leerling zelf. Zo kreeg iedere opleiding een eigen vlogger. En dus authentieke content. Zo laten we ook letterlijk zien hoe echt leren kan zijn bij De Rooi Pannen.

 

Bekijk de website hier

Category creatie

Share

Gerelateerde cases

Overview